Każde biuro nieruchomości powinno zostać starannie zaplanowane. Są pewne standardy które należy wprowadzić w każdej firmie prowadzącej tego typu działalność. Na szczęście przyjęte normy nie wymagają dużych nakładów finansowych a ich wprowadzenie można przeprowadzić zaledwie w kilka tygodni. Jedyną długoterminową czynnością jest uzyskanie samej licencji zawodowej. Ten krok można jednak bardzo łatwo obejść zatrudniając pracownika posiadającego taki dokument. Oczywiście jest to związane z dodatkowymi kosztami.
Biuro pośrednika powinno posiadać przynajmniej dwa pomieszczenia. Jedno pokój gdzie przyjmuje się klienta. Powinna tam panować przyjazna atmosfera, ład i porządek. Byłoby dobrze gdyby to pomieszczenie było w miarę przestrzenne i dobrze wyposażone, tak aby klient poczuł się w nim wygodnie i był pod wrażenie wysokiego standardu.
Wszystko to po to aby wzbudzić jego zaufanie, pokazać że jesteśmy w pełni profesjonalnym partnerem którego on szuka i potrzebuje. Trzeba pamiętać że pierwsza rozmowa, pierwsze wrażenie jest kluczowym elementem sprzedaży. Badania wykazują że wrażenie jakie zrobiono na kliencie podczas pierwszej rozmowy stanowi od 60% do 80% sprzedaży. Zatem element psychologiczny jest czymś na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę. To spotkanie decyduje o tym czy zainteresowany zostanie z nami czy też nie.
Miejsce rozmów i prezentacji ofert powinno emanować przyjazną atmosferą, w tle powinna lecieć muzyka, na oknach stać kwiaty doniczkowe, zaproponujmy herbatę czy kawę i zadbajmy o wygodne kanapy. Bardzo ważne jest właściwe ustawienie foteli tak aby klient nie siedział tyłem do drzwi. Sprawi to że będzie się on czuł bezpiecznie i komfortowo.
Drugie pomieszczenie powinno być wyłącznie dla pracowników biura nieruchomości. Żaden klient nie powinien mieć do niego wglądu.
Agent jest osobą dostępną na każde skinienie klienta, opuszcza biuro i wraca do niego tylko w wolnym czasie.
Jego pomieszczenie jest biurem typowo roboczym. Bardzo często będzie tam panował nieład, wszędzie pełno dokumentów, niedopite herbaty, pootwierane szafki.
Warto, więc aby klient nawet przez przypadek nie mógł tam zajrzeć. Należy również zachować szczególną uwagę przetwarzając dane osobowe naszych klientów.
Ważna jest też ustawa o ochronie danych osobowych. Jeśli przetwarzamy czyjeś dane to należy spełnić kilka warunków:
Także dane osobowe z którymi mamy do czynienia powinny być zamknięte w specjalnie przeznaczonej i skonstruowanej do tego szafie bądź sejfie, a dostęp do pomieszczeń z danymi powinien być ograniczony i zabezpieczony.
Które biuro nieruchomości wybrać?
Niestety otwierając własne biuro czeka nas trochę wydatków na sprzęt i oprogramowanie bez którego nie będziemy w tanie się obejść:
Kilka lat temu wiele biur próbowało wprowadzi panoramy wirtualne lokali na swoje strony internetowe tak aby zainteresowani mogli odbyć wirtualną wycieczkę po danym mieszkaniu. Opcja ta jednak nie sprawdziła się sprzęt i oprogramowanie okazały się za drogie. Wielkość pliku gotowej panoramy był za duży aby publikować go w Internecie.
Odwiedzający mieli problemy z ładowaniem i otwieraniem panoram. Często się wieszały a użytkownicy urządzeń mobilnych jak telefony komórkowe, smartfony czy też tablety zużywali limity transferowe po czym i tak nie byli w stanie otworzyć pliku panoramy. Tworzenie panoram okazało się także bardzo czasochłonne.